14 maj 2012

EFIT - Ett Foto I Timmen

Jag bestämde mig för att gå med i Pastills Efit utmaning mest för att se vad som hinns med under en dag. Jag valde att följa mig och min familj under en söndag (igår) då vi alla var hemma. Vi hann med en hel del, till min förvåning.

05.00: Vaknar till ett tyst hus men fullt av fågelkvitter utanför. Knörten sparkar inne i magen så hela sängen gungar (bara fyra veckor kvar). Somnar om efter ett tag.

07.30: Kommer upp till strålande solsken och en lovande dag.

08.00: Jag och Maya äter frukost och Johan försvinner iväg på skytte.

 09.00: Dagens första projekt; ska måla pallen vit.

 10.00: Ger Maya fart på gungan, hon kan sitta hur länge som helst och sjunga för hela området.

11.00: Johan är hemma igen och vi tar en liten fika.

 12.00: Dagens andra projekt; betonggjutning. Ska testa om jag får ett bättre resultat av putsbruk än av finbetong.

13.00: Andra lagret med färg ska på pallen och Maya springer efter såpbubblor som Johan blåser ut.

 14.30: Grillen har startats och hungern slog till, hann inte ta ett kort på maten så det blev på resterna istället.

 16.00/17.00: Maya sover och under tiden hann vi (läs: mest Johan) städa trädgården och klippa gräset.

 18.00: Jag städar köket, Maya tittar på "Min granne Totoro" och Johan tar bort en inbyggd dörrkarm i huset som byggdes 1973.

 19.00: Slutkörd plockar jag in en solstol för att sitta lite bättre när jag äntligen får en lugn stund att läsa i en bok.

20.00: Maya nattad och vi dukar fram kvällsmacka framför TV:n och ett avsnitt av Big Bang Theory.

21.00: En efterlängtad varm dusch.

22.00: Nyduschad får jag krypa ned i nybäddade, rena lakan. Godnatt!








2 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag! Här kan tjejerna också gunga huuur länge som helst, jag tröttnar först ;-) Tack för ditt bidrag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en jättemysig dag! Mitt knep för att stå ut en längre stund med att ge fart på gungan är att ställa fram en pall att sitta på men jag tröttnar också innan Maya gör det.

      Radera